아만다 사이프리드 - Thank you for the music [듣기/가사/해석] ★

상세 컨텐츠

본문 제목

아만다 사이프리드 - Thank you for the music [듣기/가사/해석] ★

가요/밝은 거 듣고 싶을 때

by 알록달록 음악세상 2020. 9. 21. 14:40

본문

반응형

 

 

 

 

오늘의 필살 노래 추천2

맘마미아 OST인데

옛날부터 좋아했던 곡

 

 

 

 

I'm nothing special
난 별로 특별한게 없어요.

in fact, I'm a bit of a bore
정말이지 난 약간 따분한 사람이지요.

if I tell a joke
내가 만일 농담을 한다면,

you've probably heard it before
당신은 아마도 이전에 그걸 들어 보았을 거에요.

but I have a talent a wonderful thing
그러나 나도 놀라운 재주가 있답니다.

cause everyone listens when I start to sing
내가 노래 부르면 모두가 귀기울여 듣기에.

I'm so grateful and proud
저는 아주 기쁘고 자랑스럽답니다.

all I want is to sing it out loud
내가 원하는 것이라곤 소리내어 노래 부르는 것

so I say
그래서 말하지요.


thank you for the music
음악이 고맙다고

the songs I'm singing
내가 부르는 노래가 고맙다고

thanks for all the joy they're bringing
그들이 가져다 준 모든 기쁨이 고맙다고

who can live without it
어느 누가 노래 없이 살 수 있는지

I ask in all honesty
나는 정직하게 묻지요.

what would life be
without a song or a dance what are we
노래나 춤이 없다면 지금의 우리 삶이 어땠을까 하구요.

so I say thank you for the music
그래서 음악때문에 당신에게 고맙다고 말하지요.

for giving it to me
그걸 내게 주어서 고맙다고요.


Mother says I was a dancer before I could walk
어머니는 내가 걷기도 전에 춤을 추었다고 말씀하시지요.(댄서였다고 말씀하시지요.)

mmhmm, she says I began
to sing long before I could talk
음...어머니는 내가 말하기도 오래 전에 노래부터 시작했다고 말씀하시지요.

and I've often wondered
그래서 난 종종 궁금하지요.

how did it all start
그 모든 것이 어떻게 시작되었는지

who found out that nothing
can capture a heart
마음을 사로잡는 것이 아무 것도 아니란걸 누가 알아냈는지

like a memory can well,
추억이 마음을 사로 잡듯이.

whoever it was I'm a fan
그것이 누구든지 나는 팬이라는 걸

so I say
그래서 난 말하지요.


thank you for the music
음악이 고맙다고

the songs I'm singing
내가 부르는 노래가 고맙다고

thanks for all the joy they're bringing
그들이 가져다 준 모든 기쁨이 고맙다고

who can live without it
어느 누가 노래 없이 살 수 있는지

I ask in all honesty
나는 정직하게 묻지요

what would life be
without a song or a dance what are we
노래나 춤이 없다면 지금의 우리 삶이 어땠을까 하구요.

so I say thank you for the music
그래서 음악때문에 당신에게 고맙다고 말하지요

for giving it to me
그걸 내게 주어서 고맙다고요.


I've been so lucky
난 참 행운아였어요.

I am the girl with golden hair
난 황금빛 머리결을 가진 소녀이지요.

I wanna sing it out to everybody
난 그걸 모든이에게 노래 부르고 싶어요.
what a joy
얼마나 기쁜지

what a life
인생이 기쁘다고( 인생이 어떤지)

what a chance!
기회가 좋다고 (기회가 어떤지)

so I say
그래서 난 말하지요.


thank you for the music
음악이 고맙다고

the songs I'm singing
내가 부르는 노래가 고맙다고

thanks for all the joy they're bringing
그들이 가져다 준 모든 기쁨이 고맙다고

who can live without it
어느 누가 노래 없이 살 수 있는지

I ask in all honesty
나는 정직하게 묻지요

what would life be
without a song or a dance what are we
노래나 춤이 없다면 지금의 우리 삶이 어땠을까 하구요.

so I say thank you for the music
그래서 음악때문에 당신에게 고맙다고 말하지요

for giving it to me
그걸 내게 주어서 고맙다고요

 

 

 

 

 

 

제이레빗 thank you for the music

 

 

제이레빗이 커버한 버전

 

 

 

 

 

 

 

 

 

반응형

관련글 더보기

댓글 영역